کمپین بین المللی دعا فقط برای یک نفر با تولیدات رسانه ای در زمینه ی ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار فعالیت میکند

امروز : یکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱

دولت کریمه امام زمان (عج)/ قسمت یازدهم

دولت کریمه امام زمان (عج)/ قسمت یازدهم

در انقلاب اسلامی حرف امام گوش داده شد.تحلیل شخصی کنار رفت و پیروز شدیم. اما بعد از انقلاب چی؟ چی شد برخی از رئیس جمهور های ما از چشم مردم افتادن..⁉️ رازش این بود که تقسیم کردن دستور ولی فقیه را به مولوی و ارشادی، و این آغازی برای انحراف شد.
ملائکه به خدا اول کار اعتراض کردند ولی وقتی خدا دستور داد دیگر همه پذیرفتند فقط یک نفر نپذیرفت آن هم چه سقوطی کرد. خیلی باید در این زمینه ها مراقب باشیم و بسیار و بسیار مراقب باشیم تا خدای ناکرده این سقوط ما یک وقتی شکل نگیرد.
اینها همه عبرت است، باید عبرت گرفته شود آزمونهای خدا دارد گرفته می شود برای تحقق جامعه مهدوی. اطاعت از ولایت فقیه تمرینی است برای اطاعت از امام زمان (عج)! خیلی مهم است، قرآن می گوید شیطان سجده نکرد، ابا کرد چرا؟ چون استکبار ورزید. تحلیل شخصی بعد از دستور ولی🗞 و عدم اطاعت یعنی من دارم از ولی فقیه برتر و‌ بهتر فکر می کنم.
قرآن می گوید شیطان از کافران بود، چطور؟ یعنی خدا از قبل می دانست یک محل امتحانی پیش آورد که برای بقیه هم مشخص بشود که شیطان منافق و کافر است. خدا از اول که می دانست، ملائکه نمی دانستند خدا محل امتحان پیش آورد که در جلسه قبل توضیح دادم. شیطان سرپیچی کرد اما سرپیچی اش از روی ناآگاهی نبود یعنی می دانست این دستور خداست سرپیچی اش از روی استکبار بود.
اگر بگوید چنین چیزی نمی دانستم! می گوییم عذری است. اما می دانست دستور خداست باز استکبار ورزید، یعنی چه؟ یعنی اگر گناهی را دانسته انجام بدهیم به مراتب بیشتر از ولی خدا دور می شویم و به تبع آن از خود خدا! شیطان می دانست دستور خداست باید انجام بشود ولی نکرد چون استکبار ورزید. می دانیم گناه غیبت حرام است، تهمت حرام هست اما باز آنها را داریم انجام می دهیم.
می دانیم با گناه کردن دل امام زمان (عج) را به درد می آوریم ولی باز داریم انجام می دهیم. می دانیم امام زمان «عَیْنَ اللهِ النَّاظِرَه» هست ناظر بر اعمال ماست ولی باز داریم با گناه دلش را به درد می آوریم. انجام گناه از روی عمد، می دانیم گناه هست و از روی عمد، کار را به سقوط می رساند..
کـدام آیـه..!؟ آیه [۱۰] سوره روم «ثُمَّ کانَ عاقِبَهَ الَّذینَ أسآؤُاالسُّوآی.. عاقبت آنانی که زیاد از حد گناه کردند.. أَنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللّهِ وَ کانُوا بِها یَسْتَهْزِؤُن. کار به تکذیب آیات خدا و استهزاء و تمسخر آن رسید» گناه از روی عمد، گناه پشت گناه، کار را به اینجا می رساند کار به دشمنی با حضرت می رسد،
به همین خاطر هست که در دعای معرفت در انتهای مفاتیح می گوییم خدایا «اللَّهُمَّ لا تَجْعَلْنِی مِنْ خُصَمَاءِ آل مُحَمَّد عَلَیْهِمُ السَّلامُ» من را از دشمنان آل پیغمبر قرار نده‌. یعنی انجام گناه از روی علم کار را به اینجا می کشاند.‌
روایت داریم سجده بر آدم به خاطر ذریه و نسل پیغمبر بود که در صلب حضرت آدم بود یعنی چه؟ یعنی تواضع و پذیرش ولایت اهل بیت توسط ملائکه انجام شد، وقتی این کار صورت گرفت ائمه معلمان ملائکه شدند و آنها شاگرد شدند، همانطور هم حضرت آدم که معلم ملائکه شد. چرا؟ چون ملائکه احترام کردند نه فقط به آدم به آن ذریه ای که در تیره و صلب آدم بود، این خیلی نکته مهمی است.
پس اگر ما تواضع بکنیم در محضر اهل بیت، دستورات آنها را بپذیریم آنها ما را کمک می کنند، معلم ما می شوند. آیه قرآن می گوید؛ «الَّذِین جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا» [۶۹/عنکبوت] یکی از مراتب جای جهاد در راه خدا چی هست؟ یکی از مراتبش همین است که ما بیاییم برای امام زمان کار بکنیم. یعنی شیطان با سجده نکردن بر آدم نخواست بر اهل بیت تواضع بکند.
ویژگی مهم اهل جهنم که همه ی آنها در روی این ویژگی اشتراک دارند چه هست؟ عدم رعایت ادب و تواضع محضر ولی خدا و امام. هر جهنمی را شما نگاه کنید این ویژگی را دارد.
ما روایت داریم مسلمان هیچ وقت تا ابد در جهنم نمی ماند به میزانی که گناه کرد عذاب می شود و پاک خواهد شد و بعد به بهشت می آید. اما نکته اینجاست حتی همان مسلمانی هم که به جهنم می رود برای گناهانش، به خاطر چه به جهنم می رود؟ به خاطر آن لحظاتی که در محضر خدا و در محضر اهل بیت ادب را رعایت نکرده بود.
مثل ابن ملجم که ادب را محضر امام علی (ع) رعایت نکرد. بالا بالاهای بهشت بود اما پایین آمد ته جهنم! یعنی تو ادب محضر امام زمان را رعایت نکنی بهشتی هم باشی ته جهنم می روی، مثل زبیر مگر بالا بالاهای بهشت نبود، پیامبر به او گفت تو سیف الاسلام هستی، چی شد؟؟ آمد ته جهنم.
حالا برعکس آن طرف اگر ادب و تواضع به ولی خدا و امام زمانت داشته باشی اگر جهنمی هم باشی خدا دستت را می گیرد و تو را به بهشت می برد مثل زهیر جلوی امام علی ایستاد ولی ادب کرد محضر امام حسین (ع) و خدا دستش را گرفت. مثل حر که راه را بر امام حسین بست اما ادب کرد و گفت مادرت حضرت زهراست.. ادب کرد و خدا او را بالا برد.
در جامعه حکومت مهدوی رمز موفقیت جامعه این است که جامعه به این درک و شعور برسد که محضر ولی خدا ادب و تواضع داشته باشد. به همین خاطر است که وقتی از آیت الله بهجت سوال می کنند چه دعایی برای ظهور امام زمان (عج) بهتر است؟ می گوید بالاترین دعا اطاعت کردن است.
وقتی می توانیم به جامعه مهدوی برسیم که ادب به محضر امام زمان داشته باشیم. بفهمیم که امام زمان دارد ما را نگاه می کند و گناه نکنیم بفهمیم که روزمان را با سلام به امام زمان شروع بکنیم و ادب داشته باشیم محضر حضرت! خوی استکبار و افزون طلبی که شیطان را از بهشت بیرون کرد، تا در وجود ما ریشه کن نشود به مقام همراهی امام معصوم نمی رسیدیم و اگر درمان نشود این صفت کار به دشمنی امام زمان هم خواهد رسید.
این خوی استکبار پذیری باعث شد که بنی اسرائیل پیغمبر و حضرت رسول را نپذیرند، می گفتند پیغمبر باید از نسل بنی اسرائیل باشد نه از نسل حضرت اسماعیل! امروز خوی استکبار طلبی صهیونیست باعث ظلم های جهانی شده! در حقیقت پس از ظهور امام زمان آنهایی که با امام زمان می جنگند، پس از اتمام حجت و نشان دادن راه حق و باطل.. چون امام اول اتمام حجت می کند و راه حق و باطل را نشان می دهد که خیلی ها از ادیان دیگر به سمت امام زمان می آیند، اما آنهایی که نمی پذیرند یک ویژگی دارند و آن هم استکبار طلبی است‌.
قرآن می گوید دشمن ترین افراد به شما یهود است، ویژگی مهم یهودی ها چه هست استکبار طلبی، بزرگی طلبی! نیل تا فرات! کل جهان برای ماست.. خدا ابتدا آن علم را به آدم نشان داد و بعد گفت سجده کنید یعنی ابتدا با ملائکه اتمام حجت کرد، به همین خاطر وقتی ابلیس سجده نکرد سقوط کرد. امام عصر هم پس از ظهور اتمام حجت می کند، بعد از اتمام حجت طرف نپذیرفت امام با او درگیر می شود، این خیلی مهم است.
امام خمینی بارها با بنی صدر اتمام حجت کرد نپذیرفت بنی صدر بعد سقوط کرد! آقا با سران فتنه در فتنه ۸۸ همان ابتدا اتمام حجت کرد گفت این راهی که دارید می روید تهش سقوط است! نپذیرفتند و سقوط کردند. نفاق ابلیس با این جور کارها رو شد و این نفاق تبدیل به کفر شد البته قبلا کافر بود ولی اینجا کفرش را نشان داد. در حکومت امام زمان هم منافق جایی ندارد، عرصه بروز باطن است حکومت امام زمان! یا ایمان کامل یا کفر..
پس معلوم می شود اگر کسی هنگام ظهور امام زمان مسلمان باشد در ظاهر، ولی در موقع ظهور حضرت را نپذیرد عباداتش هم عبادات با معرفت نبود. از سر تسلیم نبود، از سر ترس و ریا بود. مثل ایمان ابوسفیان مثل ایمان اشعث در زمان حضرت علی (ع) که جنگ خوارج خودش را نشان داد، ایمان نبود ایمان از سر ترس بود! مثل نامه کوفیان به امام حسین که وقت بروز امتحان پیش آمد سرباز زدند.

استاد عبادی

ادامه …
قسمت دهم 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *