کمپین بین المللی دعا فقط برای یک نفر با تولیدات رسانه ای در زمینه ی ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار فعالیت میکند

انتظار برای ظهور از جنبه اجتماعی و فردی

انتظار برای ظهور از جنبه اجتماعی و فردی

 با شکل گیری رویدادهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مختلف،انتظار فردی و اجتماعی نسبت به ظهور حضرت مهدی(عج) بیشتر شده است.
انتظار برای ظهور حضرت مهدی (عج) از جمله اعتقادات اساسی دینی در جوامع اسلامی است. اما این انتظارات می‌توانند از دو جنبه فردی و اجتماعی بررسی شوند. در جنبه فردی، انتظار برای ظهور حضرت مهدی می‌تواند باعث آرامش، امیدواری و قوّت روحی شخص شود. افرادی که باور دارند که حضرت مهدی به زودی ظهور خواهد کرد، در برابر مشکلات و نویدهای منفی، احساس تسلی و آرامش می‌کنند.
از طرفی، در جنبه اجتماعی، انتظار برای ظهور حضرت مهدی می‌تواند نقش مهمی در بهبود شرایط اجتماعی داشته باشد. باور بر این است که ظهور حضرت مهدی با خود بهبود وضعیت جامعه، از جمله حذف جنگ، فقر، نابرابری، فساد و بی‌عدالتی خواهد آورد. در نتیجه، فردی که به این اعتقاد دارد، تلاش بیشتری برای بهبود جامعه خود خواهد کرد.
از دیگر نکاتی که باید به آن توجه کرد، این است که انتظارات فردی و اجتماعی در برابر حضرت مهدی ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشند. برخی افراد فقط منتظر ظهور حضرت مهدی هستند تا به مشکلات فردی خود پایان دهند، در حالی که برخی دیگر فکر می‌کنند که ظهور حضرت مهدی باعث بهبود شرایط اجتماعی و جهانی خواهد شد
انتظارات فردی و اجتماعی نسبت به حضرت مهدی در جوامع اسلامی به دلیل طولانی بودن دوره انتظار و نیز شرایط ناخوشایند جهانی، بسیار گسترده و متنوع هستند. برخی از این انتظارات به شکل فردی هستند که شامل شفای بیماری‌ها، حل مشکلات اقتصادی و شغلی، آرامش و صلح در خانواده و زندگی شخصی و … می‌شوند. در عین حال، برخی دیگر از این انتظارات به شکل اجتماعی و جامعه‌ای هستند که به دنبال فرج و ظهور حضرت مهدی برای رسیدن به اهداف بزرگتر هستند.
بعضی از این انتظارات شامل رهایی از ستم، فساد و فریب، برقراری عدالت و صلح جهانی، از بین بردن نژادپرستی و تبعیض، رشد روابط بین‌المللی و فراروی دشمنی‌های قومی و مذهبی و … می‌باشند. همچنین، برخی از مسلمانان به دنبال از بین بردن کشتار های ظالمانه و وحشتناک در میان مردمان ستم دیده و مظلوم هستند که هر روزه در بسیاری از نقاط جهان رخ می‌دهد.
در نتیجه، با شکل گیری رویدادهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مختلف،انتظار فردی و اجتماعی نسبت به ظهور حضرت مهدی(عج) بیشتر شده است. امیدواریم با ظهور حضرت مهدی، جامعه به سوی روزگاری بهتر و دورانی از صلح و عدالت پیش برود.

منبع: WWW.YEKDOA.IR


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *